• ZAKI MISSNÖJD EFTER NÄSHULTAS SKRÄLLPINNE

    2010-08-31 15:44 Ekängens BK hade på måndagskvällen chansen att i praktiken säkra seriesegern i norra sexan. Så blev det emellertid inte. Matchen mellan Ekängens BK och Näshulta GoIF på Ekängens IP i Eskilstuna slutade oavgjort 2-2 (1-2) sedan båda lagen varit i ledning. Ekängen leder serien med åtta poängs marginal till Eskilstuna Södra TFF när fyra omgångar återstår att spela. Share on facebook Share on twitter Share on email Share on google_plusone_share More Sharing ServicesFler Uppdaterad: 2011-10-26 14:06 - Vi får väl ändå vara nöjda. De är tunga och svåra att möta samtidigt som vi inte var riktigt helskärpta. Verkade som det var lite underskattning från vår sida, menade Ekängens lagledare Kenneth Pettersson. Denna vindstilla afton inleddes med ett tidigt ledningsmål för hemmalaget som ordnade 1-0 redan efter fem minuter. Målskytt var Denniz Sjögren som gjorde sitt tredje mål för säsongen. De båda tidigare målen kom tidigt i våras. Näshulta var dock ute efter revansch. När lagen möttes i maj ledde Näshulta med 2-1 i slutskedeet för att ändå snöpligt förlora med 2-3. Och mål skulle det bli. Tommie Pettersson vände på egen hand till 1-2 och chockade serieledarna. Efter sju minuter nickade han in bollen från nära håll, och i 16:e minuten sköt han hårt till vänster förbi målvakten Rickard Nyström. Så långt såg det ljust ut för de svartklädda gästerna från kommunens sydvästra hörn. Simon Kämäräinen tvingade 40-årige målvaktsprofilen Moez "Zaki" Ferjani till en lysande fotparad, och två minuter senare behövde Zaki anstränga sig igen. Ekängen skapade några hörnor i den andra halvleken, men bästa chansen hade Robin Pettersson på Kim Jessens fina förarbete på högerkanten. Skottet smet dock tätt utanför stolpen. Kvitteringen skulle ändå komma i 76:e minuten genom Benjamin Komatovic vars skott hittade nätmaskorna via målvaktens ben. I slutminuten hade Näshulta bollen i mål efter en frispark men domaren godkände inte målet. I samband med den händelsen tvingades Ekängen byta målvakt. Näshulta ansåg efter slutsignalen att de blivit berövade segern. Och haft inte bara en Smula oflyt. Ett bortdömt mål i slutminuten samt egendomliga situationer kring Ekängens bägge mål. - Min målsättning i kväll var att hålla nollan, men det sprack redan efter fem minuter. Det skulle aldrig ha varit hörna före deras första mål, så det målet får domaren ta på sig. Vid 2-2 var det offside med tre meter. Två förskäckliga domartabbar gjorde att vi inte vann så han i gröna tröjan avgjorde matchen, klagade Zaki som nu var tillbaka på arenan där han vaktade BK Sports målbur under några säsonger. - Tre år i Sport med många fina minnen. I kväll var det kul att träffa gamla kompisar och vi gjorde en spelmässigt bra match, det var ändå serieledarna vi mötte. Men Zaki var ändå inte nöjd med bara en poäng. Orosmoment vid sidan av planen störde hans djupa koncentration. - Jag blev ideligen högljutt distraherad av sportchefen Roger Hedlund som "mobbade" mig med en del hårda och känsliga ord så jag var nära till tårarna. Utan dessa störningar hade vi absolut vunnit matchen. Näshulta ser ändå ut att ha säkrat kontraktet, för inte kan väl Jäder vakna till liv och passera i tabellen..? Tisdag 7 september klockan 17:30 spelar Ekängen hemmamatch mot Torshargs BK. CJ Skribent: Christer Johansson BK Sport 31 aug 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter