• DERBYSEGER !!!

    2010-08-24 08:03 För BK Sports 99 tjejer kunde inte hösten börjat på ett bättre sätt. 4-1 segern i derbyt mot Eskilstuna United i lördags var en styrkedemonstration som vi vid sidan om planen inte sett dessa tjejer göra nån gång. Ett 7 -manna spel med hög press gav tidig bollvinst på egen eller Uniteds planhalva Share on facebook Share on twitter Share on email Share on google_plusone_share More Sharing ServicesFler Uppdaterad: 2010-08-24 08:04 och oftast kom de gula 3-2 eller 4-3. Lite mer kyla i avsluten hade gett större segersiffror. 90/10 i bollinnehav var det nån som sa efter matchen och det är nog ingen överdrift. Nu följer de närmaste 10 dagarna 5 träningspass och en match. På lördag ser vi framemot bra väder då vi kör en tidig förmiddagsträning med att runt lunch se BK´s damer möta serieledande Telge på Ekängen. Uppslutningen på lördag kommer att vara väldigt god. Nästa seriematch spelas i Kvicksund onsdagen den 1/9 innan dess så ska vi hinna med fyra träningspass där vi ska träna 100 - 80 - 100 - 80 % av våran kapacitet för att få en bra pulseringsnivå på träningarna. Det är mycket prova sig fram just nu, men känslan är att alla är hungriga på att träna och lära sig mer. Bibehåller vi farten på boll och fötter samt känslan vi hade i lördags så blir vi svårstoppade i höst. /Thomas Oscarsson Skribent: Roger Hedlund BK Sport 24 aug 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter