• IK Tun – BK Sport Dam 3-2 (2-1)

    2010-06-28 10:11 Sista matchen innan uppehållet. Halva serien avverkad och nio poäng inspelade. Några riktigt gruvliga förluster under vägen gör att vi har en kraftig negativ målskillnad. Det är bara att slå fast att vi fortsätter att släppa in många enkla baklängesmål, det var ett faktum redan förra säsongen och vi (jag) har inte lyckats få fason på försvarsspelet så här långt i år heller. Share on facebook Share on twitter Share on email Share on google_plusone_share More Sharing ServicesFler Uppdaterad: 2011-10-26 14:06 Mot IK Tun hamnade vi i underläge med två mål på 8 minuter. Vi startade matchen med solen i ögonen, en klassisk bortförklaring, dock sant i detta fall. Tun får en frispark ganska högt upp mot mittlinjen och lyftre in bollen mot mål. Solen gör sitt och vår målis stöter bort den uppdykande bollen i sista stund, självklart lyckas motståndarna vara först på den och gör 1-0. 2-0 kommer efter ett inspel efter marken från vår högerkant och en av våra styr oturligt in bollen i egen kasse. Efter inledningen arbetar vi oss in i matchen på ett bra sätt och börjar sätta press på motståndarna. Efter en halvtimmes spel reducerar Tove Pettersson efter förarbete av Jessica Karlsson och Johanna Gunnerfjäll. Resten av halvleken känns som vår, rent spelmässigt och möjligheterna till att vända matchen till vår favör kändes fullt realistiska. Trettio minuter in i andra halvlek gör IK Tun ett mål som jag bedömer som klar offside. Å andra sidan är det inte mina bedömningar som styr, det är domaren som bestämmer och det är bara att acceptera och köra vidare. Psykologiskt var det ett betydelsefullt mål, matchen stod och vägde, nu blev uppförsbacken brantare för oss och Tun kunde glida vidare. Det glädjande i det hela var att vi fortsatte kriga för att komma i fatt. Ca 3 minuter kvar gör Jesssica Karlsson vårt andra mål på passning från Sofie Eriksson. Tyvärr tog tiden slut och förlusten med uddamålet blev fakta i protokollet. Laget tränar en ordinarie träningsvecka kommande vecka, (v.26) sedan går vi i sommardvala fram t.o.m. 28/7. Onsdag- torsdag tränar vi 19,00-20,30, fredag börjar träningen 17,30. Lördag spelar vi träningsmatch hemma, mot Götlunda som vi mötte utanför Arboga i våras. Spelarna tar eget ansvar för konditionsträningen under ”dvalan”, ett tips är att springa minst 6 km/vecka under vilan. Värt att notera, Micke Nystedt och undertecknad piskade fyra tjejer i fotbollstennis i två raka set, träningen efter IK Tunmatchen. Inga namn skall nämnas, ni vet vilka, själva. Kom igen, det kan bli revanch under veckan i juli då vi drar igång igen. Kan bli skrev jag! Ha en bra sommar, alla! Seppo T Skribent: Roger Hedlund BK Sport 28 jun 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter