• Flen – BK Sport Dam 0-1 (0-0)

    2010-06-14 08:32 Hur kan ett lag genomgå en sådan förändring som BK´s damer lyckades med den i veckan. Från mörkaste mörkt i Hällby senast, förlust med 8-4 till seger med 1-0 mot Flen i onsdags kväll. Och det handlar inte om tur, jag vill påstå att det var hur rättvist som helst. Jag bedömer båda lagens insats i matchen vara av rätt hög kvalitet. En jämn match som skulle kunna slutat med Flen som segrare och det hade varit lika rättvist. Nu blev det vi som vann matchen. Share on facebook Share on twitter Share on email Share on google_plusone_share More Sharing ServicesFler Uppdaterad: 2011-10-26 14:06 Det som nu är glädjande är att vi genomför matchen på ett stabilt och balanserat sätt, undantaget de sista minuterna när vi stressar upp oss lite och rensar bort lite väl vilt stundtals. Fullt förståeligt dock, tjejerna ville verkligen ha de tre poäng som segern betydde. Segermålet väntade vi med ända till 7-8 minuter var kvar av matchen. Ett väldigt fint mål dessutom, Jessica Karlsson bröstar ned bollen förbi en försvarare och kliver in i straffområdet och skjuter rappt i steget bollen i mål. Assisterar till målet gör Sofie Eriksson, det blir ett inlägg med höger fot från vänsterkanten perfekt timat till Jessica. Bra tjejer! Totalt sett gör många spelare mycket bra insatser, om jag trots allt skall nämna några lite extra blir det Lena Ericsson som mittback. Emelie Israelsson på vänsterbacken och Hanna Kjellberg som högermittfältare. Men som sagt alla har en väldigt hög nivå i den har matchen. Det som är värt att notera, för spelarna i första hand, är lugnet i spelet vilket ger den här segern, det är jag övertygad om. I dessa studenttider har vi haft en varierande uppslutning vid träningarna, nu är det bara måndagsträningen (14/6) kvar innan vi vilar på tisdag opch sedfan spelar mot IFK Nyköping hemma på onsdag. Vi ses då, alla! Seppo T Skribent: Roger Hedlund BK Sport 14 jun 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter