• BK Sport – Värmbol 0-1 (0-1)

    2010-05-24 08:05 Förlusten mot Värmbol i lördags måste erkännas tog hårt. Att sedan efter några timmars surande och funderande är det bara att konstatera att det närmaste vi kommer ett mål är Johanna Gunnerfjälls frispark i ribban i första halvlek. Share on facebook Share on twitter Share on email Share on google_plusone_share More Sharing ServicesFler Uppdaterad: 2011-10-26 14:06 Med frisparken inräknad är det inte många fler klara målchanser vi skapar och det blir inga segrar i matcher om vi inte lyckas dra igång rejält och förmår sätta motståndare under press på ett mycket kraftfullare sätt. Det är lätt att skriva dessa rader eller att säga samma sak till laget i någon form av analys i veckan. Det kommer att bli mycket svårare att omsätta meningen ovan i praktiken men vi måste tro på det vi gör och fortsätta jobba med spelet. Självklart måste även försvarsspelet och försvarande spelare skruva upp nivån, det måste vi hjälpas åt med också. Just nu känns det som ingenting gått fram av det jag sagt under ett och ett halvt år eller också har allt gått fram men visar sig vara galenskaper helt igenom. Tillbaka till matchen för en stund eller rent av till dagarna innan match. Det känns helt i sin ordning att vi kan kalla ett lag till match under sista träningen och kalla truppen från spelare som är på plats. Nästan alla......en del blev inte uttagna trots att de tränade. Vi har spelat med tre mittfältare och tre forwads i tre föregående matcher, efter de två senaste förlusterna var det dags att gå tillbaka till en mer traditionell 4-4-2 uppställning. När sifferkombinationerna varit på tapeten tidigare (även under förra säsongen) har jag envist hävdat att vi kan spela med vilken uppställning som helst bara vi är tillräckligt bra och vinna matcher. I mina ögon handlar det mest om att bli bättre fotbollspelar i grunden, sedan kan vi bli taktiska på fullt allvar. Jag sa under matchen i lördags att så länge vi inte kan ta emot en passning och hålla bollen inom laget eller att inte klara av att slå en passning med rätt adress kan vi inte skapa ett eget spel. Vårt spel idag är ängsligt och utan tillit till vårt kunnande. Det skall sägas att det stämmer långa stunder, tyvärr blir vi väldigt skärrade när vi kommer ner mot eget mål och omdömet sviktar med dalande självförtroende. Vad kan vi göra, jag fortsätter tjata ur mitt perspektiv, spelarna fortsätter träna efter givna direktiv eller också inte. Jag kan inte tvinga någon, däremot om det finns gott om spelare, kan jag välja vilka som spelar. Hoppas på en bra träningsvecka och sedan ett bra resultat mot Telge United söndag 30/5. ST BK Sport 24 maj 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter