Seriepremiären för BK Sports damer i Div. 3
2010-04-25 12:12 Äntligen är vi igång med tävlingsmatcherna, det är trots allt en extra krydda när poäng delas ut efter en kamp mellan två lag. Det blir liksom ett tydligare mål och en mening med det som sker. En del spelare njuter av situationen, andra kan känna sig spyfärdiga och önska sig bort från alltihopa. Jag anar att vi har spelare av båda sorter. Share on facebook Share on twitter Share on email Share on google_plusone_share More Sharing ServicesFler Uppdaterad: 2011-10-26 14:06 Hur som helst så spelades premiären på Ekängens grusplan mot IK Viljan, från Strängnäs, om nu någon händelsevis undrar. Beskedet om inställda matcher på gräs kom ju inte som en överraskning efter snöblasket som föll i torsdags natt. Det kändes helt rätt att ta beslut om spel på grus istället för att börja hitta nytt speldatum, all den stund matchen skulle spelas inom tio dagar. IK Viljan var med på noterna så.... Segern med 5-1 känns verkligen skön så här några timmar efter slutsignalen. I paus var siffrorna 2-1. Så här efter första matchen känns det som lite orättvist att komma med spelarkritik, tycker dock att Johanna Gunnerfjäll är värd ett extra plus, inte bara för sina tre mål. Johanna spelade som central forward med två yttrar vid sin sida och uppdraget var att få fast bollen högt upp i planen, hålla bollen och vänta in understöd från forwardskamraterna och ännu viktigare att våra mittfältare hinner flytta upp rättvända och kan spela mycket djupledspass in bakom motståndarna backlinje. Det extra omnämnandet är för just den spelförståelsen. Frida Nystedt får också ett omnämnade, det finns mycket vilja i den spelaren, nu gäller det bara för Frida att våga bli trött och fortsätta vara kvar på plan. Det är nog med Frida som med fler av våra spelare födda på nittio-talet, sakta men säkert upptäcker tjejerna att de faktiskt spelar division-tre fotboll i ett damlag. Tiden med flickfotbollen bör vara ett minne blott. Hanna Kjellberg tillverkade två mål, och fullbordade femlingen, så Hannas dag måste också anses vara klart godkänd, spelmässigt vet jag att det finns mycket mer att vänta från henne. Om hon ger sig tusan på att träna sitt opererade knä så att hon litar på att det håller, då kommer Hanna att understryka det jag påstår, i nuläget är det knappt en 50-procentig Hanna Kjellberg som presterar. Till sist vill jag även rikta ett stort tack till övriga som spelade matchen, särskilt alla nyförvärv som verkligen visade att de vill och kan tillföra kvalitet och kompetens till laget. Till de spelare som trots sjukdom tidigare i veckan egentligen inte var speldugliga men ställde upp i alla fall. Tack för det! Och kom ihåg att är man sjuk så spelar vi inte. Vi riskerar inte hälsan på det sättet. Vi kommer säkert att ha ett roligare år tränings- och spelmässigt än förra året. Jag tänker på antalet spelare i truppen i år. Det var lite kärvt i lördags men en gång är inget mönster, så vi i ledarstaben hoppas det var enda gången i år med bara två avbytare. Till sist en hälsning till sjukstugan med skadade spelare, kom gärna ner till Ekängen och hälsa på och ge lite delrapporter av skadeläget. Det är dessutom lättare att verkligen rehabträna i grupp vid sidan av de andra i laget. Tills nästa gång, Seppo!
BK Sport
25 apr 2010
0kommentarer
Visa fler nyheter