• Referat: BK Sport röd - City FK vit Norr

    Uddamålsförslust som lika gärna kunde ha slutat med en vinst. City spelade bra och hade många avslut på mål som som Maurits avvärjde, "den levande väggen". Vi tar ledningen med 2-0, alla kämpar och sliter och gör sitt allra bästa. Det kommer man långt med. City reducerar men en efter en stund gör vi 3-1. I andra halvlek börjar City få utdelning på sina målchanser och går upp till tre lika, dom hade knappt firat färdigt det sista målet förrän vi gör 4-3. Nu kunde vi gjort lite annorlunda, säkrat ledningen, backat hemåt en aning och spelat lite tråkigare fotboll men vi lät de spela sin anfallsglada fotboll, roligare så. Nu kom det lite luckor mellan lagdelarna som City utnyttjade och kunde göra 4 lika. På övertid så får City en hörna och vi lyckas inte rensa bort bollen utan de kan göra ett enkelt mål som innebar att matchen slutade 5-4 till dom. Det vi tar med oss från den här matchen är viljan, kämpaglöden, att aldrig ge upp. Härligt kämpat pojkar!! //Två nöjda ledare för dagen BK Student 16 sep 2012
  • Referat: City FK vit söder - BK Sport gul

    Match mot City på en riktigt fin gräsmatta på Årby IP. Vi var starkt tillbaka pressade första delen av matchen men lyckades trots det ta ledningen i matchen. City utjämnade och det stod 1-1 i pausen. Hade lite på känn att vi inte skulle orka stå emot Citys offensiva spel och det lönande sig för dom, de gjorde 3 snabba mål. Vi skulle behöva snacka lite mer på plan, alledes för tyst. Ha lite mer kyla innan vi passar så det blir rätt adress på passningen. Framförallt vara rädda om bollen när vi väl har den, ge inte bort den för lätt. roligare att ha bollen än att jaga den. Vet att vi kan bättre. Nya tag nästa vecka! BK Student 15 sep 2012
  • Referat: BK Sport gul - Hällby IF svart

    Ännu en välspelad spännande match. Såg ut som våra pojkar skulle vinna den här matchen rätt enkelt, 2 tidiga mål av Wigholm, kanske blev en det en viss underskattning av motståndarna från vår sida. Hällby kom tillbaka kvitterade och hade rätt bra chanser att att göra ett par baljor till men Maurits skötte sig suveränt i buren och höll oss kvar i matchen och Asker kunde vid en hörnretur avgöra matchen med ett mål som betydde 3-2 till oss.. Åter igen en grym laginsats, alla kämpade och slet för varandra och det ger resultat. En segerrik helg för våra pojkar 3 vinster av 3 möjliga.  Ny tag nästa vecka, träning som vanligt och även nästa helg har vi tre lag igång. //Robin & Henke BK Student 9 sep 2012
  • Referat: Kvicksund SK - BK Sport röd

    1-1 halvtid, jämt och spännande. I andra halvlek lossnade det rejält. Superkul med så många olika målgörare, härlig glädje att se på de pojkar som gjorde sitt första mål för BK Sport och kanske första målet någonsin i en tävlingsmatch. Grym laginsats och bra fokus under matchen, koncentrationen kan bli lite bättre innan match. Vi jobbar på det och framförallt fortsätter att ha roligt på plan. //Robin & Mattias BK Student 9 sep 2012
  • Referat: Skogstorp GOIF - BK Sport gul

    Fredagens match följdes upp med en lika bra match mot Skogstorp, ett lag som vi haft lite svårt mot men där det blev en skön seger med 4-1. Kul att se er spela fotboll och inte bara sparka boll, mycket bra kämpat alla. //Ledarna BK Student 2 sep 2012
  • Visa fler nyheter