• Världens bästa grabbar

    Hej Skadevi Cup är över, vi har haft några härliga dagar med bra väder, god mat, härliga fotbollsminnen och underbara föräldrar som alltid ställer upp och kör. Men det mest underbara är alla grabbarna som gör dessa cuper till fantastiska minnen för oss alla. När det gäller fotbollen kan vi konstatera att vi står oss väl mot andra lag, det är inte många som har 2 lag bland dom 8 bästa av 86 lag. Vi lyckas till och med knipa en tredjeplats efter stor dramatik med förlängning och straffar. Lite tråkigt dock att vi ställdes mot varandra i kvarten men så kan det bli ibland. Vi valde medvetet att inte spela speciellt mycket fotboll sista 12-15 min då det ena laget ledde med 3-0 då det inte fanns några krafter kvar hos killarna samt en del skador. Man kan tycka vad man vill om det men att fortsätta spela i det läget hade förmodligen gjort killarna ännu mera ledsna då det med stor sannolikhet ramlat in en del bollar till. Vi vill passa på och tacka för det underbara stödet killarna fått från sidan av er föräldrar och ett stort tack till alla som alltid ställer upp och hämtar lämnar i samband med våra matcher och den fantastiska städningen idag. Nu tar vi ett litet uppehåll men håll utkick på sidan det kan hända att Anders får för sig att löpträna med dom som är hemma och vill. Ni är bäst killar ha en skön sommar!!!!!!! //Ledarna BK Student 28 jun 2015 2kommentarer
  • Skadevi cup sista dagen info

    Grabbarna har sovit gott och stämningen är på topp! Gällande skjutsning är allt ordnat för båda lagen. Direkt efter matchen åker vi och äter lunch. Lunchen är på en annan skola, Ryds skola på Timmervägen 1. Således behöver även grabbarna skjuts till lunchen och åter till förläggningen. För enkelhetens skull kan de som skjutsar till matchen även sköta skjutsningen till lunchen. Efter lunchen blir det brytning av förläggningen och städning. Grabbarna kommer ha tömt sina luftmadrasser och packat ihop sina egna saker så gott det går innan dess. Vid frågor eller funderingar kontakta Anders. BK Student 28 jun 2015 0kommentarer
  • Körschema Grupp-G Skadevi

    Fredag 09:00 hämtar Albins och Pontus föräldrar vid skolan. Fredag ca 14:00 kör Albins och Pontus föräldrar oss tillbaka till skolan. Fredag 17:10 spelar det andra Bk-Sport laget sin match och vi önskar skjuts till och från denna match. Vi behöver plats för 11 spelare. Bil 1: Stoffe (2st) Bil 2: Bil 3: Bil 4: Lördag 09:00 vid skolan (Plats för 11 spelare). Bil 1: Bil 2: Bil 3: Bil 4: Lördag Ca 11:00 från Skultorp till skolan (plats för 11 spelare). Bil 1: Didrik (3st) Bil 2: Lukas (3st) Bil 3: Bil 4: Lördag Slutspel 1/16 (Plats för 11 spelar) Bil 1: Bil 2: Bil 3: Bil 4: Som ni ser så behövs fler chaufförer sms:a till mig Mattias (070-2103037) så lägger jag in er i listan. Jag vet att några av dom som är uppskrivna sagt att dom kan vid flera tillfällen men i första hand kanske någon annan kan. Ni får hålla koll på detta inlägg eftersom det kommer förändras med tiden. BK Student 24 jun 2015 0kommentarer
  • Körschema BK Sport svart 2 grupp A

    Här kommer körschemat för BK Sport Svart 2: Match fredag 10.00 Axvall D, upphämtning 08.50: Robin(4), Anders(4), Max A(5) och Dogge(2) Match fredag 17.10 Karstorp nedre, upphämtning 16.20: Robin(4), Anders(4), Erik H(4) och Daniel(2). Match lördag 10.00 Sportfältet A, upphämtning 09.20: Robin(4), Anders(4), Ivar(4) och Alex(3) Siffrorna inom parentes är hur många lediga platser som finns i bilarna...men det tror jag ni förstod..:-). Sedan vill ledarna och grabbarna titta på BK Sport svart 1:s match kl. 13.00 på fredagen. Matchen spelas på Claesborg, Klingspors väg. Skulle Max A och Dogge kunna ta den körningen också? Skicka sms eller skriv på gästboken om det är OK. Upphämtning sker 12.40. När slutspelet börjar får vi lägga upp ett nytt körschema. Vid frågor eller funderingar gällande körschemat kontakta Anders eller skriv i gästboken. //Ledarna BK Student 24 jun 2015 0kommentarer
  • Grym kämpainsats mot City

    Grabbarna slog tillbaka City med 2-1 efter i stort sätt perfekt genomförd match rent taktiskt. Matchbilden var väntad, City hade mycket boll och vi fick jobba hårt för att erövra bollen. Vi pratade innan matchen om att ha ett lågt försvarsspel för att försöka krympa/stänga deras ytor i uppspelsfasen, och när vi erövrade boll skulle vi ställa om snabbt. Grabbarna följde taktiken perfekt och vi kunde göra 1-0 innan halvleken var slut. Vi hade dessutom bud på fler mål så halvtidsresultatet var inte orättvist. I andra halvlek gjorde Dogge 2-0 efter en snabb omställning och sedan reducerade City. Därefter blev vår duktige målvakt Oliwer och en Cityspelare utvisad vilket gjorde att Max A fick ställa sig i målet, och som han gjorde det! Han var prickfri och gjorde ett par svettiga räddningar. Sista 15 minuterna var grabbarna rejält trötta och vi fick jaga otroligt mycket boll...men man visade en härlig vilja och kämpaglöd. När slutsignalen ljöd så visste glädjen inga gränser bland grabbarna och jag tror föräldrarna kände en viss glädje(och lättnad) också...:-). Idag hyllar vi kollektivet och den härliga lagmoral som grabbarna visade genom hela matchen. Det känns att vi har en positiv känsla i laget efter bra genomförda träningar och matcher vilket bådar gott inför Skadevi cup. Syns på torsdag! //Ledarna BK Student 23 jun 2015 1kommentar
  • Visa fler nyheter