• Förlust mot City

    Var det vi som var dåliga eller var det City som var riktigt bra? Frågan är befogad efter det att City fullkomligt spelade ut hela sitt fotbollsregister. Deras patenterade passningsspel fungerade fullt ut och våra grabbar fick jaga otroligt mycket boll. När vi vann boll var Cityspelarna aggressiva i sitt presspel vilket gjorde att vi slog bort mycket passningar. Vi pratade innan matchen att vi skulle sätta hög press samt vara aggressiva i närkampsspelet allt för att City inte sskulle få igång sitt passningsspel. Tyvärr låg vi alldeles för långt från Cityspelarna vilket gjorde att de kunde rulla runt bollen som de ville. Ibland får man buga och bocka för fotbollsunderhållningen...tyvärr var det inte vi som stod för den. Men skall man ta fram något positivt från matchen så är det att vi gjorde två fina mål samt att vi fick ett riktigt konditionspass. Svaret på frågan då...ja det ligger väl kanske i betraktarens ögon. Alla har väl sin analys av matchen men jag tror alla kan skriva under på att City just för dagen var riktigt bra. Nu slickar vi såren...tränar tisdag och torsdag. Sedan vankas det träningsläger nästa helg som vi hoppas och tror kommer bli mycket lyckat. Mer info kommer under veckan gällande träningslägret. //Ledarna BK Student 6 apr 2015 0kommentarer
  • Match mot City

    På måndag, annandag påsk, vankas det träningsmatch mot Eskilstuna City på Årby IP. Matchen börjar kl. 09.30 och vi samlas kl. 08.30 på Årby IP. Det är 11-mannaspel som gäller. Nedan spelare är kallade till matchen: Oliwer Max A Lukas Ö Stoffe Didrik Lucas P Albin K Ludde Albin W Simon Ivar Jens Dogge Casper Hannes Toma Kom ihåg den frivilliga träningen på påskafton mellan kl. 10.30 - 12.00 på Ekängens konstgräs. Ha en trevlig påsk! //Ledarna BK Student 2 apr 2015 0kommentarer
  • Bollkallar till A-lagets matcher

    Hej! Då A-laget i år spelar i division 3 så har jag fått besked från Seniorsidan att det i år ska vara bollkallar på A-lagets hemmamatcher. I år är tanken att spelare från pojkar 02, pojkar 03 och pojkar 05 ska ställa upp. Det handlar om 3 - 4 tillfällen. Det kommer att behövas 6 spelare/ match. Här nedan är de tillfällen som just ert lag ska tillsätta bollkallar: Lördag 25 maj kl. 15.00 Lördag 30 maj kl. 15.00 Lördag 1 augusti kl. 15.00 Lördag 12 september kl. 15.00 BK Student 2 apr 2015 0kommentarer
  • Påskträningar

    Hej Killar Vi tränar som vanligt imorgon torsdag 16.30-17.30 i Tunahallen och så lägger vi in en frivillig extraträning på lördag (påskafton) 10.30-12.00 på Ekängen (konstgräset) ombyte och bastu för dom som vill och har tid. Laget mot City på annandagen tas ut efter torsdagträningen. //Ledarna BK Student 1 apr 2015 0kommentarer
  • Vinst mot IFK

    På ett grymt kylslaget och regnigt Ekängen vann grabbarna med 5-4 efter en godkänd första halvlek och en knappt godkänd andra halvlek...och då är jag lite snäll. Första halvlek vann grabbarna med 3-2 där vi direkt tar tag i taktpinnen. Vi visar prov på fint passningsspel och fina kombinationer offensivt, vilket resulterar i tre snygga mål. Andra halvlek tappar vi vårt fina passningsspel. Vi har hög felprocent i passningarna och vi kliver inte in i närkamperna som vi ska vilket gör att IFK kommer in i matchen. I stort sätt alla deras mål tillkommer på våra individuella misstag/felbeslut...vilket är lite frustrerande. Avslutningsvis vill vi rikta ett stort tack till de föräldrar som stod på läktaren och stöttade laget i kylan och regnet! Träning på tisdag och sedan återkommer vi med träningstiderna under påsken. //Ledarna BK Student 29 mar 2015 0kommentarer
  • Visa fler nyheter