• INSTÄLLD TRÄNING

    Hej Dagens träning är inställd, det finns ingen anledning att ge oss ut i det här vädret idag. Så vi ställer in och laddar för träning på torsdag igen. //Ledarna BK Student 24 nov 2014 0kommentarer
  • Förlust mot City 4-2

    Efter tre återbud så var vi 13 spelare. Första halvlek var 11-mannaspel och andra halvlek 9-mannaspel. Första halvlek slutade 1-1 där City gjorde sitt mål på halvlekens sista spark...snöpligt. Annars var matchbilden som väntat, City hade mycket boll och vi jobba hårt för att erövra bollen. Till skillnad mot första matchen låg vi bättre positionsmässigt i defensiven samt att vi jobbade hårdare i närkamperna. Detta gjorde att vi vann fler bollar och kunde ställa om till anfallsspel. Med lite bättre skärpa i den avgörande passningen på djupet så kunde vi ha straffat City ordentligt. Andra halvlek slutade 3-1 till City där ett par av Citys mål kom till av individuella misstag i uppspelsfasen. Där har vi en del att jobba på, att minimera misstagen i uppspelsfasen. I övrigt gör grabbarna en klart godkänd andra halvlek, både defensivt och offensivt. Dogge gjorde första målet och en för dagen duktig back, Erik Hargedahl, gjorde andra målet. Sammanfattningsvis är ledarna mycket nöjda hur grabbarna genomförde matchen och framförallt att de visade för sig själva att de kan spela fotboll, bara de tror på sig själva. Hoppas alla får en fortsatt trevlig helg! //Ledarna BK Student 22 nov 2014 0kommentarer
  • Träningsmatch mot City på lördag

    På lördag spelar vi träningsmatch mot City. Matchen spelas på Årby IP kl. 12.00 och samling är kl. 11.00 på Årby IP. Nedan spelare är uttagna till matchen: Oliwer Lukas P Lukas Ö Erik H Hannes Jakob S Casper Erik WvW Stoffe Albin W Toma Ivar Leo Alex Emil A Douglas Vid förhinder kontakta Anders 070-601 39 87 //Ledarna BK Student 20 nov 2014 0kommentarer
  • Förlust mot City

    På ett kylslaget Ekängen blev det förlust med 10-4 mot ett välspelande City. Resultat är inte missvisande på något sätt...City var bättre än oss på det mesta. Grabbarna fick jaga mycket boll och när vi väl fick tag i den kunde vi inte få igång något ordentligt konstruktivt passningsspel. Detta p.g.a. alltför många bortslagna passningar och för dåliga mottagningar. Defensivt tittade vi alldeles för mycket på bollen istället för att ta upp markering. Dessutom är vi alldeles för snälla i närkampspelet till skillnad mot City. MEN det fanns perioder i matchen där vi var aggressiva i närkampspelat och vi tog upp markering. Vi fick igång ett passingsspel och vi började skapa målchanser. Jag tänker på den andra perioden som vi faktiskt vann med 3-2. Sammantaget får grabbarna godkänt med tanke på att det var vår första 11-mannamatch samt att träningsnärvaron inte varit den bästa p.g.a. dubbelidrottandet. Vi har mycket att jobba med spelmässigt, både offensivt men framförallt defensivt. Men säsongen har knappt börjat och det är inte nu vi skall vara som bäst utan det är när seriespelet sätter igång. Träning imorgon(måndag) och glöm inte ta med löparskorna. Ha en fortsatt trevlig kväll! Anders BK Student 9 nov 2014 0kommentarer
  • Träningsmatch mot City på lördag

    På lördag spelar vi träningsmatch mot City och det är premiär för 11-mannaspel. Matchen spelas 14.00 på Ekängens konstgräs och vi samlas 13.00 på Ekängens IP. Vi byter om i omklädningsrummen som ligger bredvid Guif-hallen. Med tanke på att det är 11-mannaspel kallar vi en stor trupp så att alla får möjlighet att känna på att spela på fullstor plan. Nedan spelare är kallade till match: Oliwer Mauritz Leo Stoffe Jens Toma Erik WvW Albin W Ivar Erik H Måns Casper Lucas P Alex Douglas Lukas Ö Hannes Jakob S Simon Om det är någon som har förhinder kontakta Anders, 070-601 39 87. Ledarna BK Student 6 nov 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter