• OBS! Träning denna vecka kl. 17.15-18.45.

    Ses! //Ledarna BK Student 29 sep 2014 0kommentarer
  • Referat: IK Viljan Strängnäs P02 - BK Sport Gul

    Nja, den här matchen kan ingen av oss vara nöjda med. 0-0 i halvtid spelet såg hyfsat ut. Vi tog ledningen med 1-0 efter ca 10 min in i andra halvlek efter en snygg prestation av Hellfors. Nu såg det ut som vi skulle kunna bärga 3 poäng om vi spelade klokt men vi klappade igenom helt. Tappade inspirationen, många stod å tittade när de andra försökte spela, tjongade iväg bollen, ingen tanke bakom vissa passningar, trötta, passiva. Mkt slarv bjöd in Viljan i matchen och de kunde göra 2 mål och vinna matchen med 2-1. De killar som kom upp i normal standard i dag var WvW och Alex. Vi vet att grabbarna kan så mkt bättre än det de visade idag. Det är synd att vi inte kunde kämpa i 2 halvlekar och ta med oss 3 poäng från mötet mot Viljan. Vi tar det här som en nyttig erfarenhet och går vidare och blickar framåt. Vi har en match kvar i Röd serie till nästa helg och den här veckan tränar vi mellan kl. 17.15–18.45 pga. Mörkret. //Robin, Henke & Mattias BK Student 29 sep 2014 0kommentarer
  • Förlust i seriefinalen

    Seriefinalen mot City slutade med förlust med 7-3 efter en riktigt bra första halvlek och en mindre(minst sagt) bra andra halvlek. Vi följde den taktiska planen i första halvlek där vi skulle ha en hög press och ligga tätt på deras spelare för att störa deras passningsspel. Vi ledde med 3-1 tack vare vår press och snabba omställningsspel. Tyvärr lyckades City peta dit två bollar innan halvleken var slut. I början av andra halvlek tog City ledningen med 4-3 och det gav dem en enorm energi samtidigt som vi tappade både den fysiska och mentala kraften att stå emot Citys offensiv. City spelade ut sitt hela register och visade upp en fantastisk fin anfallsfotboll. Calle och Ivar förtjänar beröm efter deras insatser idag. Calle för sitt eviga löpande och energiska spel som premierades med två mål. Ivar som försökte hålla ihop försvaret så gott det gick, framförallt i andra halvlek. Vi får gratulera City till seriesegern...MEN grabbar ni skall vara stolta över andra platsen i serien...och då menar jag alla grabbar som spelar i BK Sport -02. Ni har gjort en grym säsong! Ledarna BK Student 28 sep 2014 0kommentarer
  • Sälja fika på Loppis!!

    Hej! Vi får chansen att sälja fika och korv på Hammartorps loppis lördag 4/10. Att det kommer ut så sent beror på att styrelsen i BK "hållt" på detta. Det vi behöver är 4 frivilliga som säljer fika ute på Hammartorps loppis i Sundbyholm. 2 st mellan 10-12 och 2 st mellan 12-14. Känner ni att ni har tid och lust så anmäl er till Jenny Sörensson 070-3371607. Ingen av oss i föräldrarrådet kan tyvärr ställa upp denna dag. Hälsningar Föräldrarrådet BK Student 26 sep 2014 0kommentarer
  • Match borta mot City Blå på söndag

    Hej Match på söndag borta mot City Blå på Årby Vi samlas på Årby 15.30 matchen börjar 16.30 Följande kallas Maurits Wigholm Kun Ludde Calle Dogge Lucas P Ivar Pontus Sundström Stoffe Hannes Max A Ev.återbud till Anders BK Student 25 sep 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter