• Match borta mot Viljan

    Hej Match på söndag borta mot Viljan (strängnäs, Larslunda IP, nära Strängnäs golfbana) vi samlas på ICA Ekängens parkering Klockan 09.30 matchen börjar 11.00 Följande kallas Oliwer Emil A Hellfors Melvin Erik H Danne Simon Leo Lukas Ö Victor Jens Alex Erik WvW Ev.återbud till Robin BK Student 25 sep 2014 0kommentarer
  • Referat: Järna SK - BK Sport Gul

    Ännu en skön seger! Järna ficka möta ett taggat BK Sport på tisdagkvällen. När vi mötte Järna i våras så slutade matchen 4 – 4 där vi de sista 15 min släppt in Järna i matchen igen och de hämtade upp ett par bollars underläge. Det här fick inte upprepas ikväll.+ Spelet svängde fram å tillbaka med rätt många felpass från båda lagen. Konstgräs är inte det underlag som vi bäst bemästrar. Vi hade de vassaste målchanserna i 1:a halvlek men fick ingen utdelning utan det blev Järna som på en frispark satte 1 – 0, kändes inte helt rättvist. Vi gick till vila med 1- 0 underläge. Grabbarna knöt näven och gick på banan igen och började ta för sig i närkamperna och började rulla boll. Vi kom runt bra på kanterna med fina inlägg på både på höjden och hårda bollar efter marken. Nu började målen trilla in, Jens kunde på 2 av målen enkelt rulla in bollen efter fint markinlägg från WvW från vänsterkanten och det andra målet efter fint inspel från Asker från högerkanten. Fint förarbete av innermittfältarna med många fina bollar ut på kanterna där även det tredje målet kom till efter fin servering av bollen från Ludde ut till Asker som kom på högerkanten fri med målvakten och kyligt rullade förbi målvakten. Ställningen är nu 3-1 och knappt 12- 13 min kvar av matchen men med tanke på matchen mot Järna i våras så kunde man inte slappna av och tro att det var klart. Vi började slarva med passningar långt upp på planen vilket ledde till att Järna kunde ställa om snabbt och reducera till 2-3. Nu blev det nerv i matchen och Järna la in en högre växel. Efter en tröjdragning i straffområdet så fick Järna straff och de kunde slå in kvitteringsbollen. Ca 5 min kvar av matchen och Järna krigade för att vinna matchen och pressade oss rejält. Man önskade att matchen tagit slut och nöja oss med ett kryss. Matchuret stod nu på full tid men domaren hade lagt till 3 minuter, var han fick dom ifrån har jag ingen aning men det blev en fördel för oss. Toma avancerade med bollen och kom i deras straffområde, slet och tog för sig och blev nedsparkad. Domaren blåste straff till oss och ingen verkade vilja ta straffen med risken för att bränna den. Toma klev fram och tog straffen och satte den. 4-3 till oss och grabbarna var överlyckliga. Matchen slut och 3 poäng till oss. Alex fick förnyat förtroende som defensiv innermittfältare och skötte den uppgiften med bravur, vill även nämna Lucas P, mittback, som aldrig gör en dålig match. Vi är grymt nöjda med lagets prestation i den här matchen och även nöjda med de tappra föräldrarna som i kylan hejade fram våra spelare. //Robin & Henke BK Student 24 sep 2014 0kommentarer
  • Lagavslutning 9/10.

    Torsdagen den 9/10 kl. 17.30 så är det dax för en avrundning av säsongen som varit. Vi har bokat Bowling (2 serier), hamburgare, dricka och glass. Vi samlas, spelare och ledare, i Bowlinghallen kl 17.30 och håller på till ca 19.45. Anmälan görs på mail till robin.asker@hotmail.com. Sista dag för anmälan 30/9. Hörs! BK Student 22 sep 2014 0kommentarer
  • Kämpainsats gav vinst mot Syrianska

    Återigen visade grabbarna en grym lagmoral och kämpainsats genom att vända underläge till en säker vinst med 3-1. Syrianska visade sig vara ett mycket bollskickligt lag och vi hade stora problem med deras snabba och spelskickliga mittfältare. Dessutom hade de två riktiga fyrtorn i backlinjen som verkligen utnyttjade både längden och tyngden i närkampsspelet. Syrianska spelade tufft och hårt, ibland på gränsen till fult. Tyvärr lät domaren Syrianska spela på detta sätt...men grabbarna ska ha en stor eloge genom att man aldrig gnällde eller vek ned sig. Syrianska tog ledningen genom att ett av Syrianskas fyrtorn nickade in en hörna och det var inte oförjänt eftersom Syrianska hade det mesta av spelet. Vi fick mest jaga boll och när vi väl fick tag i bollen hade vi svårt att etablera ett ordentligt passninsspel. Vi blev stressade av deras aggressiva spel och vi slog bort alltför många bollar. Som tur är låg vi skapligt rätt defensivt vilket gjorde att Syrianska inte skapade alltför många målchanser. När det var någon minut kvar av halvleken gjorde Ivar en offensiv utflykt vilket slutade med att man fällde Ivar utanför Syrianskas straffområde. Under matchens gång mullrade åskan över Södrtälje...och när Ivar slog frisparken var det som om blixten slog ned bakom Syrianskas målvakt. Vilken praktträff!!! Bollen borrade sig upp i målvaktens vänstra hörn...vilt jubel bland grabbarna. Ett otroligt viktigt mål som gav grabbarna energi inför andra halvleken. Vi pratade i halvtid att vi måste ligga ännu tätare på deras spelare i defensiven och att vi skulle försöka få igång ett passningsspel så att vi slapp jaga boll så mycket. Vi skulle fortsätta med den höga pressen för att stressa dem till misstag. Spelet jämnades ut lite i andra halvlek och vi började hitta varandra lite mer i djupled. Ett av Syrianskas fyrtorn blev utvisad vilket underlättade en del för oss eftersom vi fick lite större ytor att jobba på offensivt. 2-1 kom genom ett djupledspass från Albin W till Kun, som spelade snett inåt bakåt till Calle. Calle sköt och lite turligt tog bollen på en Syrianskaspelare och ändrade riktning, vilket ställde målvakten. 3-1 kom strax därpå efter en briljant djupledsboll från Kun till en löpande Albin W. Albin hann före målvakten och petade bollen förbi målvakten...det var en grymt skön känsla när bollen rullade över mållinjen. Vi spelade inte bra och vi slog mycket långbollar...det kändes som att grabbarna hade stora problem att hantera det hårda och blöta plastgräset...MEN grabbarna visade en fantastisk inställning genom att man aldrig gav upp. Grabbarna ville verkligen vinna matchen. Denna gång vill jag rosa backlinjen med Max A, Ivar och Hannes för att de slet och kämpade hela matchen(trion spelade non-stop). Sedan vill jag lyfta fram Kuns insats...mycket bra mittfältsspel, framförallt definsivt, och det kryddades med två fina framspelningar som resulterade i mål. Nu återstår det en match i slutspelet, den mot Eskilstuna City Blå nästa helg. Det blir en helt avgörande match...man kommer kämpa om titeln "Sörmlands bästa 02-lag 2014". Hoppas grabbarna(och även förädrarna) finner det kittlande...det gör garanterat tränarstaben. Ledarna. BK Student 21 sep 2014 0kommentarer
  • Match tisdag 23/9

    Match borta mot Järna SK. Samling på ICA Ekängens parkering kl. 17.00. Avspark kl. 18.30 på Ljungbackens IP Följande spelare kallas: Alex Danne Asker Oliwer Erik WvW Jens Ludde Östring Erik Hargedahl Simon Toma Victor Lucas Pettersson Ev.återbud till Robin, 0707946616. BK Student 21 sep 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter