Vinst i seriepremiären!
Vinst med 9-2...speglade siffrorna hur matchbilden såg ut? Japp, det gjorde det! Grabbarna visade en härlig spellusta redan från start och det första målet kom tidigt av en för dagen het Victor...sedan rullade målen in i en lagom takt. När första halvlek var slut var ställningen 5-0 och Victor hade gjort tre mål samt Albin W och Alex varsitt mål. I andra halvlek fick vi ganska tidigt Lukas frilägesutvisad, men trots en man mindra så vann vi andra halvleken med 4-2, vilket visade på en härlig lagmoral bland grabbarna. Lukas, det är sånt som händer...tänk istället på att du hann ikapp spelaren och nästan fick bort bollen. Nästa gång lyckas du!...i övrigt höll du ihop backlinjen på ett mycket bra sätt! Målskyttar i andra halvlek var Victor med två mål samt Albin W och Emil A med varsitt mål. Spelmässigt så kändes det ganska tidigt att vi var ett snäpp bättre än Syrianska och vi fick kontroll på matchen. Vi höll ihop laget bra försvarsmässigt och framåt straffade vi Syrianska med ett bra djupledsspel. Emellanåt rullade vi bollen bra till varandra men ibland hamnade vi i trånga situationer tack vare att vi inte släppte bollen i tid. Gällande målen så vill jag dels lyfta fram Emils fina mål, där han snor bollen från deras mittback, rundar målvakten och kyligt rullar in bollen i mål...en bra individuell prestation! Sedan går det inte att undgå att skriva något om snabbe Victor som ständigt var på språng i djupled, vilket belönades med 5 fina mål. Fortsätt springa i djupled Victor så kommer målen ramla in...! Nu suger vi på vinstkaramellen fram till nästa träning och sedan fokuserar vi på nästa match! Coerverträningen börjar imorgon måndag kl. 17.30. Ombytta och klara på 9-mannaplanen(planen där vi tränar på tisdagar, mellan burarna och plastgräset). Kom c:a 10 minuter innan träningen börjar eftersom träningen kommer starta prick 17.30. Anders och Henke(två mycket nöjda ledare)
BK Student
27 apr 2014
0kommentarer
Svarta matchtröjan
Hej! Ni som fick med er den svarta matchtröjan hem efter Påsktuppen(cupen) och skall vara med på matchen imorgon, ta med er matchtröjan till matchen. Vi kanske behöver spela i svart matchställ. Ni som inte har lämnat in matchtröjan och inte skall vara med på matchen lämnar tröjan på tisdagsträningen. Ha en trevlig helg! Anders Wigholm
BK Student
25 apr 2014
0kommentarer
Örebro Cupen
Dessa pojkar är anmälda till cupen. Inga efteranmälningar tas emot. 1. Ludde 2. Asker 3. Freddan 4. Melvin 5. Wigholm 6. Alex 7. Lucas P 8. Max Andersson 9. Victor 10. Stoffe 11. Lukas Östring 12. Emil Andersson 13. Jacob Sundström 14. Ivar 15. Jens 16. Max Ekholm 17. Erik WWW 18. Calle 19. Måns 20. Albin Kun 21. Erik Hargedahl 22. Hannes 23. Oliwer 24. Douglas 25. Simon 26. Daniel Vi återkommer med mer detaljerad info. om pris, när vi åker och utrustning Klicka på länken till Cupen så kan man redan nu se vilka motståndare vi kan tänkas lottas mot.
BK Student
24 apr 2014
0kommentarer
SERIEPREMIÄR - KALLELSE TILL MATCH
Seriepremiären börjar närma sig med stormsteg...känns otroligt roligt och spännande. Domaren blåser igång seriematchen lördagen den 26 april kl. 09.30. Motståndare är Syrianska FC 02/03 från Södertälje och spelplatsen är Geneta sportfält, som ligger invid AXA sportcenter(gamla scaniarinken). Kallade till match är: Oliwer Hannes Lukas Östring Måns Erik Hargedahl Stoffe Ludde Albin W Erik WvW Alex Jens Victor Emil Andersson Hellfors Simon Samling 07.45 på ICA Ekängens parkering. Om någon har förhinder att vara med meddela mig eller Henke. Glöm inte ta med den gula matchtröjan...men framför allt...glöm inte ta med er ett härligt spelhumör och mängder med kämpatakter! Anders, 070-6013987 Henke, 070-4124336 OBS! Eftersom det är mitt första inlägg som tränare hoppas jag ni har överseende om jag stavat något namn fel eller om jag glömt någonting annat väsentligt(återkom i så fall).
BK Student
23 apr 2014
0kommentarer
Torsdag 24/4 tränar vi på Ekängens konstgräs kl. 16.30-18.00
Det gäller bara denna vecka och beror på att gräset vi tränade på igår var inte speldugligt, ojämn matta och lätt att trampa snett och det vill vi undvika. Ses på konstgräset torsdag kl 16.30!
BK Student
23 apr 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter